اخبار

مجهز سازی زمین های کشاورزی ری به آبیاری تحت فشار

به گفته ی محمد عباسی ( مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری):۲۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان از ابتدای سال‌جاری تا به الان به سامانه های نوین آبیاری تحت فشار و قطره‌ای مجهز شده‌است .همچنین ۱۵۰ هکتار دیگر از زمینهای کشاورزی شهرستان ری نیز تا پایان سال جاری به سیستم های نوین آبیاری تحت فشار مجهز خواهد شد.

در ادامه گفتن که در مجموع بیش از ۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ری مجهز به سیستم های نوین آبیاری شده و با اجرای آن علاوه بر افزایش راندمان آب، افزایش عملکرد کشاورزان و جلوگیری از تبخیر آب نیز بهبود یافته است.

عباسی یادآور شد که دولت تا سقف ۸۵ درصد از هزینه های آبیاری تحت فشار را به صورت کمک بلاعوض به کشاورزان ارائه می دهد، افزود: کشاورزان باید توجه داشته باشند که میزان این کمک ها بستگی به مساحت و موقعیت اراضی دارد و دولت برای تجهیز یک هکتار از زمین های زراعی به سامانه آبیاری موضعی (قطره ای) تا ۱۷۰ میلیون ریال، به سامانه بارانی بین ۹۰ میلیون تا ۱۴۰ میلیون ریال و تجهیز به سامانه کم فشار بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون ریال کمک بلاعوض در نظر گرفته است.

وی اضافه نمود که اراضی کشاورزی اگر از ۵۰ هکتار بالاتر باشند، کمک های بلاعوض بیشتری دریافت می کنند.

عباسی گفت که استقبال کشاورزان نسبت به تجهیز سامانه های نوین کشاورزی در سال های اخیر کاهش یافته است که دلیل این امر گرانی ادوات سامانه های نوین آبیاری، هزینه نصب و افزایش هزینه های نگهداری این سامانه ها میباشد.

عباسی  خاطرنشان کرد ه  کشاورزان بخش فشافویه و کهریزک به دلیل داشتن اراضی کشاورزی وسیع نسبت به کشاورزان بخش های قلعه نو و کهریزک از رغبت بیشتری برای استفاده از سیستم های نوین آبیاری برخوردار می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *